Νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί της Α, Β και Γ δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μαλλιάρα, συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποίησα στο σχολείο με τίτλο: Ζωγραφίζοντας Ιστορίες.
Ξεκινώντας με την πεποίθηση πως κάθε παιδί κρύβει μέσα του έναν καλλιτέχνη, το εργαστήριο εστίασε σε εργαλεία και πρακτικές, που μπορούν να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη, τη φαντασία, την αισθητική και τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Εμπνευσμένη από τη «Μορφολογία του Παραμυθιού» του Βλάντιμιρ Προπ και τη «Γραμματική της Φαντασίας» και με αφετηρία τις «Παραμυθοκάρτες – Ιστορίες από Καμβά», χρησιμοποίησα μερικά από τα αριστουργήματα της Παγκόσμιας Ζωγραφικής, όχι για να μιλήσω για την Τέχνη, αλλά για την αξία του να μάθουμε τα παιδιά να σκέφτονται σαν καλλιτέχνες.
Διασκεδαστικές δραστηριότητες από τα μεγαλύτερα μουσεία τέχνης, έγιναν η αφορμή να υιοθετήσουμε νέες μεθόδους για τη δημιουργία ιστοριών και να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές και απόψεις!
Στο τέλος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες:
- δημιούργησαν τη Μόνα Λίζα σε… κολάζ
- έφτιαξαν ένα διόραμα με έργα του Βαν Γκονγκ
- συνέθεσαν μια ολοκληρωμένη ιστορία
- μεταμόρφωσαν μια μουτζούρα σε έργο τέχνης
- είδαν τον κόσμο από διαφορετικές οπτικές γωνίες, παίζοντας με το έργο του Ρενέ Μαγκρίτ «Ο Υιός του Ανθρώπου», ένα… μήλο κι ένα κινητό
- διαπίστωσαν πώς ένα απλό «Υ» μπορεί να μεταμορφωθεί στο «Δέντρο της Ζωής» του Κλιμτ, αλλά και σε ένα μεσαιωνικό κλειδί που αφηγείται παραμύθια
- είδαν πως μερικά απλά σύμβολα, μπορούν να γίνουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για τα παιδιά και μέσα από αυτό να τους μιλήσουν για τον σουρεαλισμό
Ευχαριστώ θερμά τη διεύθυνση του σχολείου για την πρόκληση και τους εκπαιδευτικούς, που ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ήταν ανοιχτοί στις προκλήσεις και γεμάτοι όρεξη για δημιουργία!